f58fa33a184d6227121f40f884803325

說實話這首歌是我在Ultraviolet 》裡面最喜歡的一首耶!!!

節奏很輕快,背景的電吉他也很讚>///<

然後我在翻的時候有一句讓我想了超~久的!!

就是"You were my clarity, I swear"這句...

雖然我翻成"我很清楚知道妳是我的 我發誓",但我覺得應該還有更深的涵義在裡面才是。

相信大部分的人都聽過Zedd feat Foxes的Clarity,最紅的歌詞就是:

If our love is tragedy, why are you my remedy?

If our love's insanity, why are you my clarity?

但到底什麼是"You are my clarity"????

我稍微看了一下外國人在yahoo發問得到的回答上是這麼寫的:

如果你用"酒精"的角度去解釋這句話,代表著酗酒是一種不好、不應該發生的行為,

所以"清醒的時刻"讓他們能夠明白原來自己已成了這種壞習慣的奴隸。

但如果用以上這說法來解釋似乎怪怪的,

應該要說是他們在成癮之後所能保有的"清醒時刻",是非常珍貴的。

("清醒時刻"讓他們能夠脫離這種情境,算是一種救贖吧~)

如果這兩人是深深愛著彼此的,

即使大環境的條件下不允許他們在一起,即使這是錯誤的選擇,即使有任何原因阻撓著。

不管有再多的不被看好,這份愛對他們來說算是一種救贖,因此兩個人在一起也變得合情合理了。

(點這裡看原文)

唉唷反正就是只可會意不可言表啊..... (是你國文造詣弱! (挨轟

Adam這首歌的男主角是墮落到人間的天使,而女主角是鬼,兩人一定是不被看好的。然後就...恩...你知道的XDD

那就...趕快聽這首歌吧! (迅速閃人

-


"Owl City - Up All Night"

I fell in love with a ghost
我與幽靈墜入了愛河

Oh, under the moonlight
噢 在月光下

You took my hand and held me close
妳抓住了我的雙手 並緊緊抱住我

For once I was alright
就這麼一次而已 沒問題的

I cried and the tears fell from my eyes
我哭了 眼淚不聽使喚地落下

Like a waterfall
就像瀑布一樣不斷湧出

And I swear, I could feel you in my arms
我發誓 我仍能感受到臂彎裡殘留著妳的餘溫

But there was no one there at all
但那裡已經空無一物

You were my clarity, I swear
我很清楚知道妳是我的 我發誓

Alone in a daydream
獨自一人做著白日夢

Yeah there was magic in the air
耶 空氣中正散發著一股魔力

And you were right here beside me
彷彿妳還在我的身邊一樣

Held down like an angel with no wings
此刻的我就像失去翅膀 墮落到人間的天使

I wanna fly again
想再次飛翔

I just can't get you off my mind
但就是無法將妳忘記

And now I'm gonna be up all night,woah
如今我徹夜未眠 喔

Its tearing me up inside
這一切多麼令人痛徹心扉

I just can't get you off my mind
但我就是無法將妳忘記

I tossed and turned in the end
最後我只能不斷輾轉反側

With no one to talk to
孤零零地沒有傾訴的對象

I searched again and again
不斷尋找妳的身影

But I never found you
卻總是撲了空

I cried and the tears fell from my eyes
我哭了 眼淚不聽使喚地落下

Like a waterfall
就像瀑布一樣不斷湧出

And I swear I could feel you in my arms
我仍能感受到臂彎裡殘留著妳的餘溫

But there was no one there at all
但現在那裡卻已經空無一物

You were my clarity, I swear
我很清楚知道妳是我的 我發誓

Alone in a daydream
獨自一人做著白日夢

Yeah there was magic in the air
耶 空氣中正散發著一股魔力

And you were right here beside me
彷彿妳還在我的身邊一樣

Held down like an angel with no wings
此刻的我就像失去翅膀 墮落到人間的天使

I wanna fly again
想再次飛翔

I just can't get you off my mind
但就是無法將妳忘記

And now I'm gonna be up all night,Woah
如今我徹夜未眠 喔

I'm gonna be up all night, woah
如今我徹夜未眠 喔

I'm gonna be up all night
徹夜未眠

I don't wanna say goodbye
我一點也不想和妳道別

Its tearing me up inside
因為這樣我會無比心痛

I just can't get you off my mind
我無法忘記妳

And now I'm gonna be up all night
如今我徹夜未眠

Woah,I'm gonna be up all night
喔 我徹夜未眠

Woah,I'm gonna be up all night
喔 我徹夜未眠

I don't wanna say goodbye
我一點也不想和妳道別

Its tearing me up inside
因為這樣我會無比心痛

I just can't get you off my mind
我無法忘記妳

You were my clarity, I swear
我很清楚知道妳是我的 我發誓

Alone in a daydream
獨自一人做著白日夢

Yeah there was magic in the air
耶 空氣中正散發著一股魔力

And you were right here beside me
彷彿妳還在我的身邊一樣

Held down like an angel with no wings
此刻的我就像失去翅膀 墮落到人間的天使

I wanna fly again
想再次飛翔

I just can't get you off my mind
但就是無法將妳忘記

And now I'm gonna be up all night
如今我徹夜未眠

A whisper on the air
風兒吹過 留下輕聲的呢喃

Made my heart rate fall,when I heard you call
當聽見妳呼喚我的那一刻 我的心跳漸漸緩慢

And I swear, I could hear your voice in my ear
我發誓 我仍能聽見妳的聲音繚繞在耳畔

But there was no one there at all
但那裡已經空無一物

-

8/2版主小更新:

就在昨天亞當釋出了official visualizer唷!

arrow
arrow
    全站熱搜

    Yamin 發表在 痞客邦 留言(6) 人氣()