mobileorchestra  

這次要來翻oc的i found love囉耶嘿~

話說人家已經出專輯一個月左右了我現在才翻真的有點不好意思-\-

這一首是我在這張專輯裡很喜歡的一首 (唔...其實我都喜歡啦

因為他的歌詞寫得太美 讓我很有感觸

Up All Night一樣都是訴說著離別很難再相見的情感

當然在這首歌從另一個角度去解讀(it's a perfect day to float away)

也隱含著生離死別的情緒 不一定是愛人唷

順帶一提

因為亞當是基督徒 這首歌有一句很有意思的歌詞

I cross my heart and hope to die

表示"發誓自己所說的內容絶無虛言,否則以死謝罪"

簡單來說就是"自己絶對信守承諾"的意思

在美國滿常用到的喔~

-

"Owl City - I Found Love"

I was so young and reckless
過去的我年少輕狂

It was all a blur but there you were
腦中的記憶多半模糊 然而關於你的部分卻是如此清晰

And your love left me breathless
你的愛讓我喘不過氣

When the fairy dust fell over us
魔法光點彷彿環繞著我們

Yeah I, I felt I could fly
我感到一陣輕飄飄

Cause I, I found love
因為 我找到了愛

So take my hand, and shed a tear
所以 牽起我的手吧 留下一滴淚

Before i'm gone, it's now or never
在我離開前把握現在 因為機會不再

I'll hold you close, the end is near
緊緊將你擁入懷中 該來的還是會來

But love goes on, and on forever
但這份愛將被永久保存 直到永遠

It's so dark in my mind
我的內心一片漆黑

I cross my heart and hope to die
我發誓這是真的

I'm so bad, at goodbyes
離別讓我痛苦萬分

I hold my breath, and close my eyes
我屏住呼吸 閉上雙眼

I don't have a lot left
已不知道該說些什麼

Oh, how did it end so fast ?
為什麼一切結束得這麼快?

I say, with my last breath
我用盡最後一口氣 說

It's a perfect day, to float away
這是最美的一天 一個最完美的句點

When the sparks, flew between us
當我們之間併出花火

I saw you glow, and had to know
看見容光煥發的你 傾刻我只想知道

Where our journey would lead us
人生的路程將會把我們帶向何方?

Til' the stories end, and back again
直到故事結束 開始新的篇章

Yeah I, I felt I could fly
我感到一陣輕飄飄

Cause I, I found love
因為 我找到愛

So lead me home, and lift me up
帶我回家吧 讓我振作

Above the stars, and even higher
不論再高再遠的星星

I'm not afraid, because your love
我都不再望而卻步 因為我有你的愛

It falls like rain, and burns like fire
就像大雨般滋潤著 就像烈火般燃燒著

It's so dark in my mind
我的內心一片漆黑

I cross my heart and hope to die
我發誓這是真的

I'm so bad, at goodbyes
離別讓我痛苦萬分

I hold my breath, and close my eyes
我屏住呼吸 閉上雙眼

I don't have a lot left
已不知道該說些什麼

Oh, how did it end so fast ?
為什麼一切結束得這麼快?

I say, with my last breath
我用盡最後一口氣 說

It's a perfect day, to float away
這是最美的一天 一個最完美的句點

I'll love you forever
我會永遠愛你

And you were my dream come true
你就是我的夢中情人

I say, with my last breath
我用盡最後一口氣 說

It's a perfect day, to float away
這是最美的一天 一個最完美的句點

Yeah I, I felt I could fly
我感到一陣輕飄飄

Cause I, I found love
因為 我找到了愛

arrow
arrow
    全站熱搜

    Yamin 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()